OBJECTIUS
Educació Infantil
-
Conèixer les
diferents parts del cos.
-
Dominar el propi
cos.
-
Adquirir hàbits
bàsics de salut i benestar que el porti cap a una autonomia personal i
col·laboració amb el grup social.
-
Assolir el grau de
seguretat i emocional que correspon al seu moment maduratiu i anar formant-se
una imatge positiva d’ells mateixos i dels altres.
-
Tenir curiositat
per l’entorn, alhora que respectar-lo.
-
Identificar
característiques i propietats dels elements natural i social.
-
Gaudir de les
manifestacions artístiques i culturals.
-
Elaborar una
primera representació mental de l’espai.
-
Elaborar una
representació mental del temps.
-
Representar
simbòlicament i d’altres formes la realitat viscuda, coneguda o imaginada.
-
Comunicar-se,
mitjançant els diferents llenguatges (corporal, verbal, gràfic, plàstic i
matemàtic).
-
Iniciar-se en
l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
-
Resoldre problemes
senzill, al seu nivell, de sumes i restes.
-
Conèixer i
participar activament en manifestacions culturals i folklòriques tradicionals i
significatives de la identitat pròpia del seu entorn.
-
Acostumar els nens
a formar part d’un col·lectiu, d’un grup, en què ha de respectar unes normes
bàsiques de convivència.
Cicle Inicial
-
Comprendre i
expressar-se amb adequació tant al mitjà (oral o escrit), al tipus de missatge,
al context i a les necessitats escolars i socials de l’edat.
-
Assolir
l’habilitat lectora, a partir de diverses fonts impreses.
-
Exposar opinions
d’una manera ordenada.
-
Valorar les
matemàtiques com una eina molt útil per comprendre el que l’envolta i
interactuar-ne.
-
Conèixer les
operacions aritmètiques i entendre quan han de fer servir una o una altra.
-
Reconèixer i
representar les relacions numèriques.
-
Dominar els
conceptes matemàtics bàsics.
-
Resoldre problemes
quotidians de suma i resta.
-
Conèixer el propi
cos i les pròpies possibilitats motrius.
-
Manifestar un
progrés en la cura del propi cos i el propi aspecte físic i higiènic.
-
Mostrar una
actitud de respecte, conservació i ús correcte dels recursos naturals i
socials.
-
Actuar de manera
solidària amb els companys, acceptant les seves diferències i manifestant
respecte i tolerància.
-
Responsabilitzar-se
de les pròpies accions i de les pròpies feines.
-
Mantenir una
actitud participativa i atenta a la classe.
-
Aprendre a
escoltar amb atenció.
-
Motivar els nens
perquè es mostrin interessats per les
matèries de classe.
-
Mantenir una
actitud activa, però amb respecte, dintre de la classe.
-
Iniciar el
coneixement del llenguatge musical.
-
Gaudir amb la
pràctica del cant i de la dansa.
-
Escoltar, imitar,
reconèixer, reproduir i classificar sons o sèries de sons segons les seves
qualitats.
-
Propiciar la
integració en el grup classe dels alumnes d’incorporació tardana que arribin.
-
Proporcionar als
alumnes d’incorporació tardana que ens arribin les eines bàsiques (llenguatge,
coneixement de la nostra cultura) per relacionar-se satisfactòriament amb el
seu entorn.
Cicle Mitjà
-
Llegir amb
fluidesa i entonació adequades diferents tipus de textos adaptats a les seves
edats.
-
Fer una lectura
comprensiva.
-
Acostumar-se a fer
servir el diccionari quan trobin una paraula desconeguda o de grafia dubtosa
per ells.
-
Saber analitzar
morfològicament oracions simples (substantius, verbs, adjectius, articles,
demostratius i possessius).
-
Escriure
correctament paraules i frases, tot incidint en les faltes d’ortografia.
-
Descriure
paisatges, objectes i persones (al seu nivell).
-
Numerar fins a les
centenes de millar.
-
Comprendre
l’enunciat dels problemes.
-
Sumar, restar,
multiplicar i dividir per dues xifres correctament.
-
Distingir figures
geomètriques.
-
Conèixer les
diferents unitats de mesura (longitud, capacitat, pes i moneda).
-
Recordar les
normes ortogràfiques treballades a classe i la conjugació dels verbs, tant en
castellà con en català.
-
Llegir, escriure i
fer dictats rítmics o melòdics per tal de reconèixer els elements del
llenguatge musical.
-
Adoptar una bona
postura corporal quan ballen i quan canten i escolten música.
-
Identificar
auditivament els intervals, les qualitats del so aïlladament i combinat i el
valor del silenci en la música.
-
Cantar en un
registre còmode i amb una intensitat moderada, de forma individual i
col·lectiva, cançons tradicionals catalanes i d’altres països.
Cicle Superior
-
Aprendre a buscar
el propi temps d’estudi.
-
Familiaritzar-se
amb l’ús dels esquemes, com a eines molt útils, que faciliten l’estudi.
-
Fer servir
l’agenda com una eina d’organització de la pròpia feina i del temps personal.
-
Saber fer servir
el tipus de text adequat per a resoldre situacions comunicatives quotidianes.
-
Saber adaptar el
llenguatge oral a cada situació comunicativa.
-
Conèixer i aplicar
les principal normes ortogràfiques per redactar de manera entenedora.
-
Redactar textos
coherents, que segueixin una estructura.
-
Familiaritzar-se
amb l’euro i aprendre a fer-lo servir.
-
Responsabilitzar-se
de les pròpies accions i de les pròpies tasques.
-
Conèixer els trets
bàsics de la cultura catalana, comparant-los amb altres cultures i convivint en
amb respecte amb les cultures diferents.
-
Saber situar
Catalunya dins el marc geogràfic europeu i mundial.
-
Propiciar la
integració en el grup classe dels alumnes d’incorporació tardana que arribin.
-
Proporcionar als
alumnes d’incorporació tardana que ens arribin les eines bàsiques (llenguatge,
coneixement de la nostra cultura) per relacionar-se satisfactòriament amb el
seu entorn.
-
Esforçar-se per
aconseguir precisió rítmica, en l’afinació i assolir una boina audició
interior.
-
Identificar les
formes i gèneres musicals: rondó, tema amb variacions, concert per a solista,
òpera, sardana…
-
Interpretar
petites composicions amb el propi cos, objectes o instruments, combinant les
qualitats del so.
-
Mostrar interès
pel coneixement d’obres, autors i instruments.
-
Dominar conceptes
matemàtics bàsics:
·
operacions amb
nombres naturals i decimals;
·
resoldre problemes
quotidians;
·
conèixer les
principals unitats de mesura.
-
Desenvolupar el gust
per la lectura i fomentar-ne el seu hàbit.